Thursday, January 26, 2012

Santapan Hati



 Kadang-kadang ' jemputan ke arah KEBAIKAN ' singgah secara tibe-tibe ...
KUTIPLAH titipan kasih daripada ALLAH apabile suare hati mu berbisik :


" sampai BILA aku harus begini ... "
" aku perlu BERUBAH ... "
bukan begini caraku BERSYUKUR padaNYA ..."

Apabila seseorang didatangi rasa HATI yang seperti itu , bermaksud dye telah menerima jemputan Tuhan untuk datang ke arah kebaikan .... sambotlah ... raihlah ... mOga dirimu sentiase berade dalam KEBAIKAN .. 




" Ya Allah. kau lihatlah tangan yang kami hulurkan kepadamu di mana berlumuran dengan maksiat yang Engkau sendiri amat mengerti ya Allah. Ya Allah, ya Allah, ampunilah ya Allah dosa yang pernah kami lakukan kepadaMu. Ampunkanlah ya Allah, ampunkanlah ya Allah."

"Bagaimana kami akan berdepan denganMu-dengan dosa ini ya Allah. Ampunilah kami ya Allah, cukuplah, cukuplah hati ini tak mahu lagi bermaksiat kepadaMu tapi apakan daya ya Allah, syaitan, hawa nafsu yang kejam, rakus mengheret kami untuk bermaksiat kepadaMu. Ampunlah Ya Allah! Ampunkanlah kami ya Allah! ya Allah sekiranya Engkau ampunkan dosa kami, jangan lupa ya Allah! kami kenal tangan kami yang kotor  tapi demi sayangkan ibu dan ayah kami hulurkan juga tangan ini agar  Kau ampuni dosa Ibu dan ayah. Ampunilah ayah! . Ampuni ibu ya Allah. Kasihanilah mereka ya Allah, kasihanilah mereka ya Allah!

" Sekiranya ibu dan ayah kami masih hidup berada di dalam kesesatan dan bermaksiat, maka kau gantikanlah dengan hidayatMu dan kebajikan. Dan sekiranya mereka berada di alam kuburMu, ya Allah! kami tak sanggup melihat mereka  dibakar, diseksa dan di azab. Ampunilah kasihanilah ya Allah. Kasihanlah.

Amin...Aminn.. ya Rabbal alamin! :'( 

No comments:

Post a Comment